DexNav

DexNav (jap. ずかんナビ Dex Navi) to aplikacja na PokéNav Plus w Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire. Przekazuje graczowi informacje o dzikich Pokémonach w bieżącej lokalizacji gracza i umożliwia graczowi wyszukiwanie określonych Pokémonów. Może również powiedzieć graczowi o Pokémonach, które gracz widzi w świecie, w tym ukrytych Pokémonach.

Zawartość

Wyłapywanie postępów

Domyślny widok DexNav pokazuje postęp gracza w łapaniu w bieżącym obszarze. W tym widoku zakładki innych aplikacji PokéNav Plus są nadal widoczne z boku, dzięki czemu gracz może się dowolnie przełączać.

Ten widok pokazuje, które dzikie Pokémony w obszarze, który gracz już posiadał lub widział. W przypadku tych, które były posiadane, wyświetlany jest pełny sprite menu, podczas gdy te, które były tylko widziane, wyświetlają się tylko ich sylwetki. Te duszki są umieszczane na unikalnej i reprezentatywnej migawce obszaru renderowanej za pomocą kafelków generacji III, z nazwą bieżącej lokalizacji wyświetlaną w prawym dolnym rogu. Różne pokoje w jaskini lub budynku są traktowane przez DexNav jako oddzielne obszary.

Każdy duszek Pokémona jest umieszczany na kafelku, na którym znajduje się Pokémon, przy czym Pokémony napotykane podczas łowienia ryb różnią się od tych napotykanych podczas surfowania po umieszczeniu na kafelkach głębinowych (bez rozróżnienia dla różnych wędek), w przeciwieństwie do normalne płytki wodne. Pokémony napotkane podczas łowienia ryb nie będą wyświetlane, jeśli gracz nie ma wędki, natomiast Pokémony napotkane podczas surfowania nie będą wyświetlane, dopóki gracz nie będzie miał odznaki równowagi. Nie ma rozróżnienia między wysoką trawą a wysoką trawą, a wysoka trawa będzie wyświetlana na DexNav, nawet jeśli na trasie jest wyłącznie wysoka trawa (ale nie odwrotnie); jeśli na trasie jest jakaś wysoka trawa, Pokémony napotkane w każdym rodzaju trawy są wyświetlane na każdym kafelku (czasem na granicy między nimi).

DexNav nie rozpoznaje Pokémonów napotkanych przez Rock Smash ani specjalnych spotkań, takich jak niewidzialny Kecleon lub Legendarne Pokémon.

Jeśli w określonym miejscu nie pojawią się żadne dzikie Pokémony (z wyjątkiem jaskini zwanej „Sky Pillar”, która prowadzi do samej wieży), wyświetlane jest czerwone tło z obrazem logo Poké Balla i ikonką menu Pikachu. Stuknięcie w ekran DexNav spowoduje wyświetlenie komunikatu „W tym obszarze nie ma dzikich Pokémonów”. W jaskini zwanej „Sky Pillar” przed rzeczywistą wieżą, wyświetlany obraz tła jest taki sam jak w samej wieży, chociaż nie pojawiają się tam żadne dzikie Pokémony i wyświetla tę samą wiadomość, co inne lokalizacje bez dzikich Pokémonów po dotknięciu.

Kiedy są dzikie Pokémony, stuknięcie w dowolnym miejscu na mapie postępu (poza częściami objętymi sprite'ami Pokémona) wyświetli komunikat odzwierciedlający ilość Pokémonów na obszarze, który posiadał gracz; ta wiadomość ocenia tylko Pokémony napotkane podczas łowienia po tym, jak gracz zdobędzie wędkę, ocenia tylko Pokémony napotkane podczas surfowania po tym, jak gracz ma Odznakę Równowagi, i ocenia tylko spotkania, które pojawiają się wyłącznie jako ukryte Pokémony po pokonaniu lub złapaniu przez gracza Groudon/Kyogre. Domyślna wiadomość to: „W tym obszarze wciąż są Pokémony, których nie złapałeś!” Jeśli graczowi brakuje tylko jednego Pokémona, wiadomość będzie brzmieć: „Prawie ukończone!” Jeśli graczowi nie brakuje żadnego Pokémona, pojawi się komunikat „Dobra robota! Złapałeś je wszystkie!” zostanie wyświetlony, jeśli gracz jeszcze nie złapał ani nie pokonał Groudona/Kyogre, lub komunikat „Niesamowite! Fantastyczne! Złapałeś wszystkie możliwe Pokémony w tym obszarze!” zostanie wyświetlony, jeśli gracz to zrobił.

Karta Pokémon w AreaNav pokazuje mapę bardzo podobną do map postępu DexNav, z wyjątkiem tego, że gdy lokalizacja ma wiele obszarów (takich jak pokoje jaskini), jej mapa łączy wszystkie różne obszary w jeden; Pokémony napotkane w wodorostach są wyświetlane tak, jakby były spotkaniami surfingowymi.

Po pokonaniu lub zdobyciu Groudona/Kyogre, Pokémony spoza Hoenn Pokédex zaczną pojawiać się 2019 na mapach postępu.

Znaleziono pokemona

Jeśli gracz dotknie ikonki menu posiadanego Pokémona na mapie postępu łapania, DexNav wyświetli ekran znalezionego Pokémona. Ten ekran wypełnia cały ekran dotykowy, uniemożliwiając graczowi przełączanie aplikacji PokéNav Plus.

Na tym ekranie wyświetlana jest nazwa Pokémona, obraz i poziom wyszukiwania, a także jego typ, jeśli Pokémon był w posiadaniu.Ekran zawiera również przyciski „Pokédex” i „Szukaj”, z których pierwszy wyświetla wpis Pokédexa, a drugi aktywuje funkcję wyszukiwania DexNav. Tło na tym ekranie jest odcień od szarego do pomarańczowego w zależności od tego, ile razy gracz widział Pokémona.

Funkcja wyszukiwania

Funkcja wyszukiwania DexNav przeszukuje pobliski obszar w poszukiwaniu ukrytych Pokémonów wybranego gatunku. Jeśli go znajdzie, Pokémon ujawni się, a DexNav przełączy się na ekran ukrytych Pokémonów. Jeśli nie można znaleźć Pokémona, DexNav wyświetli komunikat „Nie można go znaleźć w pobliżu. Spróbuj poszukać w innym miejscu!” Jeśli Pokémon w ogóle nie znajduje się w przeszukiwanym obszarze (na przykład, jeśli gracz przechodzi z trasy do miasta z wyświetlonym ekranem Znalezione Pokémona), DexNav wyświetli komunikat „Nie ma tutaj poszukiwanego Pokémona ”.

Funkcja wyszukiwania to jedyny sposób na znalezienie Pokémonów, które można spotkać tylko podczas łowienia ryb lub podczas Spotkań Hordy jako ukryte Pokémony, ponieważ inaczej nie pojawiają się spontanicznie jako takie. Wyszukiwane Pokémony wędkarskie pojawią się na kafelkach z wodą, a Pokémony hordy pojawią się na każdym kafelku, na którym mogą pojawić się jako horda.

Funkcja wyszukiwania może również spowodować, że Pokémony pojawią się na dowolnym kafelku, na którym są w stanie się pojawić, nawet jeśli gracz nie spełnił jeszcze wymogu, aby pojawiły się tam spontanicznie. Na przykład użycie funkcji wyszukiwania w Wingull na Route 103 może spowodować, że pojawi się on na kafelkach wody jako mobilny ukryty Pokémon, nawet jeśli gracz nie ma Odznaki Równowagi.

Oznaczenie ukończenia

W przypadku obszarów, w których pojawiają się dzikie Pokémony, jeśli gracz posiadał wszystkie dzikie Pokémony, które pojawiają się na danym obszarze za pomocą jednej lub więcej metod, jego mapa postępu pokaże koronę w prawym górnym rogu jako znak ukończenia. W dowolnym obszarze możliwe są do trzech różnych rodzajów spotkań.

  • Spotkania na lądzie (trawa, jaskinie i piasek) i wodorosty, w tym wszelkie Spotkania Hordy

Pokémony, które nie są rodzime dla Hoenn i są spotykane wyłącznie jako ukryte Pokémony, nigdy nie są liczone ani w spotkaniach na lądzie, ani podczas surfowania.

Kolor wyświetlanej korony zależy od postępów gracza w łapaniu w bieżącym obszarze:

< /tr>
Korona Warunki
Nieukończone dwa typy spotkań
Nieukończono jednego typu spotkania
Zakończono wszystkie typy spotkań
Wszystkie typy spotkań zakończone i wszystkie Pokémony, które można napotkać wyłącznie jako ukryte Pokémony (jeśli istnieją); dostępne tylko po pokonaniu lub zdobyciu Groudona LUB < /b>/Kyogre AS

Tryb detektora

W niektórych obszarach gracz może natknąć się na nieukryte Pokémony w świecie. Czasami można je zobaczyć w przerywnikach filmowych, a innym razem mogą to być Pokémony, takie jak Peeko, które po prostu wędrują po świecie. Gdy gracz znajdzie się w pobliżu tych Pokémonów, tryb wykrywania DexNav zareaguje na nie, aby umożliwić graczowi zarejestrowanie ich tak, jak widzi.

Jeśli DexNav wyświetla mapę postępu przechwytywania, wskaźnik szkła powiększającego zakreślony na niebiesko będzie migał nad mapą. Jeśli Pokémon był w posiadaniu, mała, biała ikona Poké Balla będzie również znajdować się na prawej górnej krawędzi koła. Dotknięcie wskaźnika spowoduje wyświetlenie ekranu Pobliskie Pokémon. Jeśli DexNav nie jest aktywną aplikacją, ten sam wskaźnik będzie nałożony na jego zakładkę. Jeśli DexNav jest w trybie pełnoekranowym po wykryciu pobliskiego Pokémona, automatycznie przełączy się na ekran Pokémon w pobliżu. Jeśli jednak ukryty Pokémon jest obecny w tym samym czasie, jego wyświetlanie będzie miało pierwszeństwo przed pobliskimi Pokémonami.

Po wejściu do ekranu Pokémon w pobliżu, Pokémon jest rejestrowany tak, jak widać w Pokédeksie, jeśli jeszcze nie był.Niektóre Pokémony z całego świata, takie jak dziki Wingull na Trasie 104, będą zwiększać liczbę spotkań za każdym razem, gdy gracz wróci do lokalizacji, ale inne wykrywalne Pokémony, takie jak Peeko, zwiększą liczbę spotkań tylko wtedy, gdy ich gatunek jest zarejestrowany do pierwszy raz.

Tryb detektora nie zostanie aktywowany dla legendarnych Pokémonów z całego świata, takich jak duet Eon i Rayquaza, ani niewidzialnego Kecleona. Ze względu na szyfrowanie PokéNav Plus w jądrze Hoenn, tryb detektora nie może być używany na Kyogre lub Groudon.

Jeśli ekran pobliskich Pokémonów jest wyświetlany, gdy gracz mija wykrywalne pobliskie Pokémony, liczba pokazana na ekranie dla licznika spotkań pozostanie taka sama, ale jego rzeczywista wartość będzie nadal wzrastać dla każdego kwalifikującego się Pokémona, który przechodzi gracz.

/p>

Na ekranie Najbliższych Pokémonów wyświetlana jest nazwa Pokémona, obraz i poziom wyszukiwania, a także jego typ, jeśli Pokémon był w posiadaniu. Ekran zawiera również przycisk, który przenosi gracza bezpośrednio do wpisu Pokédex Pokémona. Tło na tym ekranie jest odcień od szarego do pomarańczowego w zależności od tego, ile razy gracz widział Pokémona. Z wyjątkiem braku przycisku „Szukaj”, jest on identyczny z ekranem Znalezione Pokémon.

Ukryte Pokemony

Od czasu do czasu, gdy gracz idzie, Pokémony, które ukrywają się w pobliżu w wysokiej trawie lub podobnych naturalnych zagrożeniach, mogą częściowo ujawnić się graczowi w świecie. To są ukryte Pokémony.

Kiedy ukryty Pokémon się ujawni, wyda swój płacz i zaszeleści na swojej płytce. Jeden z wyrostków lub kończyn Pokémona jest często widoczny, czasami zacieniony. Niektóre Pokémony dają inne wskazówki. Na przykład Voltorb świeci na żółto, podczas gdy Kecleon jest całkowicie niewidoczny.

Ukryte Pokémony, które pojawiają się spontanicznie, mogą pochodzić z dowolnego gatunku rozpoznanego jako znajdującego się na tym obszarze przez DexNav, z wyjątkiem gatunków przeznaczonych wyłącznie dla Spotkań Hordy lub wędkarstwa. Ukryte Pokémony można również aktywnie wyszukiwać za pomocą przycisku „Szukaj” na ekranie znalezionych Pokémonów. Korzystanie z tej funkcji wyszukiwania może pozwolić graczowi na wymuszenie pojawienia się Pokémonów wyłącznie dla hord lub wędkarzy jako ukrytych Pokémonów.

Ukryte Pokémony zachowują się inaczej w zależności od rodzaju kafelków, na których się ujawniają. Te w wysokiej trawie, wysokiej trawie lub wodorostach pozostają nieruchome, podczas gdy te w wodzie, głębokim piasku lub kafelkach jaskini wypaczają się wokół małego, określonego obszaru. zwykle między trzema różnymi miejscami. Stacjonarne ukryte Pokémony zaczną się pojawiać, gdy tylko gracz zdobędzie DexNav, ale tylko w kilku wybranych, predefiniowanych lokalizacjach na Trasie 101 i 102. Zaczną pojawiać się spontanicznie po tym, jak Brendan/May wspomni o Trybie Wykrywacza na Trasie 102. Mobilne ukryte Pokémony będą zaczynają pojawiać się spontanicznie po zdobyciu przez gracza odznaki równowagi.

Ukryte Pokémony w wodzie można napotkać tylko podczas surfowania; próba łowienia w miejscu, w którym znajduje się ukryty Pokémon, zignoruje ukrytego Pokémona.

W lodowym pokoju w Shoal Cave nie można napotkać ukrytych Pokémonów spontanicznie ani za pomocą funkcji wyszukiwania.

Gdy gracz pokona Groudona/Kyogre, Pokémony spoza Hoenn Pokédex zaczną pojawiać się jako ukryte Pokémony.

DexNav zareaguje, jeśli w pobliżu gracza pojawi się ukryty Pokémon. Jeśli DexNav wyświetla mapę postępu przechwytywania, wskaźnik szkła powiększającego zakreślony na czerwono będzie migał nad mapą. Jeśli Pokémon był w posiadaniu, mała, biała ikona Poké Balla będzie również znajdować się na prawej górnej krawędzi koła. Wykrzyknik pojawi się wewnątrz szkła powiększającego, jeśli Pokémon ma wysoki poziom. Dotknięcie wskaźnika spowoduje wyświetlenie ekranu Hidden Pokémon. Jeśli DexNav nie jest aktywną aplikacją, ten sam wskaźnik będzie nałożony na jego zakładkę. Jeśli DexNav jest w trybie pełnoekranowym po wykryciu ukrytego Pokémona, automatycznie przełączy się na ekran Ukrytych Pokémonów.

Przynajmniej ekran ukrytych Pokémonów zawsze będzie pokazywał poziom wyszukiwania docelowego ukrytego Pokémona. Jeśli gracz posiadał Pokémona, zostanie również wyświetlony jego typ. Gdy gracz jest wystarczająco blisko Pokémona, jego sylwetka (która pasuje do jego wyglądu, jeśli zostanie napotkany, w tym szczegóły, takie jak forma i płeć) oraz poziom zostaną również pokazane. Inne informacje, takie jak pierwszy ruch Pokémona, umiejętność, trzymany przedmiot i potencjał mogą być również wyświetlane, w zależności od poziomu wyszukiwania gatunku. Jeśli Pokémon ma specjalny ruch, ukrytą umiejętność, wysoki poziom lub wysoki potencjał, obok tego punktu odniesienia na ekranie pojawi się wykrzyknik. Jeśli Pokémon należy do gatunku, który można spotkać tylko jako ukryty Pokémon, nad jego sylwetką pojawi się wykrzyknik. Jeśli gracz nie jest wystarczająco blisko Pokémona, DexNav pokaże tylko podstawowy radar, który wskazuje, jak daleko od Pokémona jest gracz, za pomocą liczby strzałek.Tło ekranu Ukrytych Pokémonów jest odcień od szarego do pomarańczowego w zależności od tego, ile razy gracz widział Pokémona.

Jeśli gracz oddali się zbyt daleko od ukrytego Pokémona, zniknie, a DexNav straci sygnał. Ukryty Pokémon również zniknie, jeśli nie zostanie napotkany w ciągu około 100 sekund. W tym czasie Pokémon wyda osiem okrzyków w regularnych odstępach czasu, w tym pierwszy płacz. Ukryty Pokémon zniknie również, jeśli gracz przejdzie do innego obszaru lub rozpocznie walkę z Trenerem lub dzikim Pokémonem. Przełączanie się między obszarami, które nie mają przejścia, takie jak przejście z trasy 101 do miasta Littleroot, nie spowoduje zniknięcia ukrytego Pokémona, a DexNav może nadal normalnie reagować na jego obecność. Czasami ukryty Pokémon porusza się lub znika szybciej niż zwykle.

Zbliżanie się

Aby zbliżyć się do Pokémona bez płoszenia go, gracz musi się do niego skradać (podczas surfowania jest to sygnalizowane poruszaniem się bez tworzenia kilwateru). Odbywa się to poprzez ostrożne pchanie Circle Pad bez osiągania pełnego nachylenia. Nie można się skradać podczas jazdy na rowerze, biegania, korzystania z Różdżki lub pada kierunkowego. Jeśli gracz jest zbyt blisko ukrytego Pokémona i zsiada z Roweru, dosiada lub zsiada z Surfingowego Pokémona, zeskakuje z półki, chodzi lub biega, Pokémon zostanie przestraszony.

Ukryty mobilny Pokémon może również uciec bez wyraźnego powodu, gdy gracz się zbliży i zniknie, by przenieść się w inne miejsce; może to być spowodowane tym, że gracz stoi w miejscu, do którego Pokémon chciał się przenieść, uniemożliwiając mu to.

Ukryty Pokémon będzie również przestraszony, jeśli mobilny NPC spróbuje przejść bezpośrednio przez niego, ale nie, jeśli NPC przejdzie tylko w jego pobliżu.

Wokół ukrytego Pokémona można narysować sześć koncentrycznych pierścieni, które określają, jak reaguje ekran Ukrytego Pokémona i gdzie ukryty Pokémon się boi.

Pierścień Promień Wyświetlacz Wiadomość
0 4 kafelki Informacje o ukrytych Pokémonach Nie dotyczy
1 8 kafelków Radar; trzy pomarańczowe i żółte strzałki "Spróbuj poruszać się wolniej."
2 11 kafelki Radar; trzy żółte strzałki "Wygląda na to, że gdzieś jest Pokémon."
3 14 kafelków Radar; dwie żółte strzałki
4 18 kafelków Radar; jedna żółta strzałka
5 23,9 kafelków Radar; bez strzałek
∞< /td> Zamyka się ukryty ekran Pokémon "Brak reakcji."

W obrębie pierścienia 0 (na czerwono na obrazku po prawej), ukryty Pokémon przestraszy się, jeśli gracz wejdzie na pole bez skradania się. Innymi słowy, aby wejść w zasięg, w którym DexNav może wyświetlać informacje o ukrytych Pokémonach, gracz musi zwykle się skradać. Wyjątkiem są dowolne kafelki, które znajdują się cztery kroki bezpośrednio na północ, południe, wschód lub zachód od Pokémona: gracz może wejść na te pola bez skradania się, ale jeśli nie zakradnie się, opuszczając je, Pokémon zostanie wystraszony. Jeśli gracz jest wystarczająco blisko, możliwe jest jednak szybkie bieganie lub surfowanie do celu, zanim będzie miał szansę uciec.

Jeśli gracz wyjdzie poza pierścień 5, Pokémon zniknie, a DexNav straci sygnał ukrytego Pokémona.

Te pierścienie nie są ograniczone granicami obszaru, w którym pojawił się ukryty Pokémon.Jeśli którykolwiek z pierścieni rozciąga się na części innej trasy lub miasta, które gracz może zobaczyć, ukryty Pokémon pozostanie widoczny, a DexNav będzie tam nadal reagował.

Specjalne właściwości

Pokémony napotkane jako ukryte Pokémon mogą mieć pewne specjalne cechy, których Pokémon napotkany w inny sposób nie ma.

  • Ukryte Pokémony mogą mieć swój normalny pierwszy ruch zastąpiony specjalnym ruchem, losowo wybranym z Ruchów Jajka pierwszego Pokémona w jego ewolucyjnej rodzinie. Jeśli Pokémon ma specjalny ruch, DexNav wyświetli wykrzyknik obok nagłówka Pierwszy ruch. Znany w ten sposób specjalny ruch może zostać nauczony w przypomnieniu ruchu, jeśli zostanie zapomniany.
    • Na przykład specjalne ruchy Marill są wybierane tylko z Ruchów Jajka Azurilla, a nie ich własnych.
    • Łącząc ukryte Pokémony, można również osiągnąć oddzielny bonus do 20 poziomów (co daje całkowity możliwy bonus +30 poziomów).

    Gdy gracz buduje łańcuch ukrytych Pokémonów, znalezione Pokémony będą miały większe szanse na posiadanie tych cech.

    Poziom wyszukiwania

    Każdy gatunek Pokémona ma swój własny Poziom Wyszukiwania, równy liczbie razy, które dany gatunek został zauważony („czasy napotkania”, jak pokazano w Pokédeksie). Ma maksymalnie 999. Wraz ze wzrostem poziomu wyszukiwania gatunku, DexNav będzie w stanie przekazać graczowi więcej szczegółów na temat ukrytych Pokémonów tego gatunku. Kolor tła na ekranach Znalezione Pokémony, Pobliskie Pokémony i Ukryte Pokémon waha się od odcieni szarości do pomarańczy w zależności od Poziomu Wyszukiwania Pokémona.

    Istnieją dwa sposoby, aby zobaczyć więcej Pokémona i zwiększyć jego poziom wyszukiwania:

    • Spotkaj okaz pożądanego gatunku w bitwie (dzikiej lub z trenerem, w tym z sekretnymi trenerami)
      • Pokémony napotkane w bitwach linków nie są liczone jako widziane
      • Jeśli gatunek pojawia się więcej niż raz w bitwie, na przykład podczas spotkania Hordy, liczy się każdy osobnik osobno

      Korzyści

      Wraz ze wzrostem poziomu wyszukiwania gatunku, możliwe staje się napotkanie Pokémonów tego gatunku z określonymi atrybutami, a DexNav wyświetla więcej informacji o ukrytych Pokémonach tego gatunku.

      < /tr> < td>10
      Poziom wyszukiwania Nowość w wyświetlaniu Nowe atrybuty
      0 Poziom Pokémona Wzmocniony poziom (+10)
      Potencjał 0- i 1-gwiazdkowy
      Przesuń jajko jako pierwszy ruch
      1
      2 Pierwszy ruch Pokémona
      3 Umiejętność Pokémona lub trzymany przedmiot *
      4
      5 Potencjał Pokemonów
      Potencjał 2 gwiazdek
      Ukryta zdolność
      25 Potencjał 3 gwiazdek

      Na poziomach wyszukiwania 5, 10, 25, 50 i 100 zwiększa się prawdopodobieństwo, że ukryty Pokémon będzie miał wysokie IV, zna ruch jajka lub posiada jego ukrytą zdolność. Poniżej znajduje się przybliżenie tych szans na podstawie zaobserwowanych ukrytych spotkań Pokémonów. Ponieważ wartości te są oparte na obserwacjach, prawdziwe szanse mogą być nieco wyższe lub niższe.

      Atrybut Poziom wyszukiwania
      0 5 10 25 50 100
      Potencjał 0 gwiazdek ? 85% 73% 60% 62% 56%
      Potencjał 1 gwiazdki ? 14% 17% 17% 15% 8%
      Potencjał 2 gwiazdek ? 1% * 9% 16% 17% 24%
      Potencjał 3 gwiazdek ? 0% 1% * 7% 6% 12%
      Przenieś jajko jako pierwszy ruch 21% 46% 58% 63% 65% 83%
      Ukryta zdolność 0% 0% 5% 15% 20% 23%
      Podwyższony poziom 4%

      Błyszczące prawdopodobieństwo

      Gra wykonuje specjalne obliczenia, aby określić, czy ukryty Pokémon będzie zmuszony do bycia Błyszczącym. Algorytm ten zależy przede wszystkim od Poziomu Wyszukiwania Pokémona, ale może również mieć na niego wpływ inne czynniki. Pamiętaj, że nawet jeśli gra nie zmusza ukrytego Pokémona do bycia Błyszczącym, nadal może naturalnie stać się Błyszczącym.

      Aby sprawdzić, czy ukryty Pokémon będzie zmuszony do bycia Błyszczącym, gra porównuje wartość docelową z liczbą losową od 0 do 9999, a jeśli losowa wartość jest mniejsza niż wartość docelowa, będzie Błyszczący. Wartość docelowa zależy od Poziomu Wyszukiwania Pokémona. Dla każdego poziomu wyszukiwania od 1 do 100, podstawowa wartość docelowa wzrasta o 6 (zaczynając od 0); dla każdego poziomu wyszukiwania od 101 do 200, podstawowa wartość docelowa wzrasta o 2; a dla każdego Poziomu Poszukiwania powyżej 200, podstawowa wartość docelowa wzrasta o 1. Wartość docelowa to podstawowa wartość docelowa podzielona przez 100. Oznacza to, że Pokémon z Poziomem Poszukiwania 100 ma cel 600/100 = 6; jeśli jego Poziom Wyszukiwania wynosi 200, cel to 800/100 = 8; jeśli jego Poziom Wyszukiwania wynosi 250, cel to 850/100 = 8,5. Ponieważ jest to porównywane z liczbą losową mniejszą niż 10 000, oznacza to, że szansa na wymuszenie Błyszczącego Pokémona zaczyna się od 1 /10000 6% na poziomie wyszukiwania 1 i wzrasta o 0,01% po każdych 16 2 /3 poziomach wyszukiwania do 100 (osiągając 0,06% na 100 poziomie wyszukiwania), po każdych 50 poziomach wyszukiwania do 200 (osiągając 0,08% na 200 poziomie wyszukiwania) i po każdych 100 Wyszukaj kolejne poziomy. Dla porównania, naturalna szansa na znalezienie Błyszczącego Pokémona wynosi około 0,024%; szansa na zmuszenie Shiny Pokémona przekracza tę wartość dopiero po 40 poziomie wyszukiwania.

      Ten test, aby zmusić Pokémona do bycia błyszczącym, może być powtarzany wiele razy. W przypadku każdego ukrytego Pokémona ten test jest wykonywany co najmniej raz. Jeśli losowa liczba od 0 do 99 jest mniejsza niż 4, zostanie wykonana cztery razy więcej. Jeśli gracz ma Błyszczący Urok, sprawdzenie zostanie przeprowadzone dwa razy więcej. Wreszcie, jeśli gracz napotka swojego 50. Pokémona w łańcuchu ukrytych Pokémonów, test zostanie wykonany pięć dodatkowych razy, a jeśli napotka swojego 100. Pokémona w łańcuchu, zostanie wykonany dziesięć razy więcej. Te dodatkowe czeki mogą się kumulować, co daje maksymalną możliwą liczbę 17 czeków. [1]

      Poniżej wymieniono szanse, że Dexnav wymusi błyskotliwe spotkanie. Będą one również stosowane jako dodatek, ale niezależnie od zwykłego 0,024% przed Błyszczącym Urokiem i 0.073% po Błyszczącym Uroku

      < style="background:#E2947C">Błyszczący urok
      50. w łańcuchu
      Poziom wyszukiwania Wartość docelowa Brak ozdoby
      nie 50. ani 100. w łańcuchu
      Błyszcząca ozdoba
      nie 50. ani 100. w łańcuchu
      Błyszczący urok
      100. w łańcuchu
      1 6 0,001% 0,002% 0,005% 0,008%
      100 600 0,060% 0,180% 0,478% 0,774%
      200 800 0,080% 0,240% 0,636% 1,030%
      300 900 0,090% 0,270%< /td> 0,715% 1,157%
      400 1000 0,100% 0,299% 0,794% 1,284%
      500 1100 0,110% 0,329% 0,873% 1,411 %
      750 1350 0,135% 0,404% 1.070% 1.727%
      999 1599 0.160%< /td> 0,478% 1,265% 2,039%

      Łańcuch

      Podobnie jak w Poké Radar, ukryte Pokémony można również łączyć w łańcuchy, chociaż łączenie w łańcuchy z ukrytymi Pokémonami jest łatwiejsze niż w przypadku Poké Radar.

      Za każdym razem, gdy gracz złapie lub pokona ukrytego Pokémona dowolnego gatunku, tworzy się łańcuch. Jeśli gracz nie złapie lub nie pokona Pokémona (niezależnie od tego, czy gracz wybierze lub zostanie zmuszony do ucieczki, na przykład przez Ryk, czy Pokémon ucieknie, na przykład przez Teleportację), łańcuch się zrywa. Łańcuch pęknie również, jeśli poza bitwą pojawi się ukryty Pokémon i nie zostanie napotkany (czy to przez odstraszenie go, zbyt długie czekanie, odejście zbyt daleko, opuszczenie obszaru lub wejście do innej bitwy). Przykuty Pokémon nie musi być znaleziony za pomocą funkcji Szukaj, a komunikat „Nie można znaleźć Pokémona. Spróbuj poszukać w innym obszarze!” nie przerywa łańcucha, jeśli zostanie odebrany, gdy używana jest funkcja wyszukiwania.

      Poziom, na którym pojawiają się ukryte Pokémony, wzrasta o jeden na każde pięć kolejnych spotkań. Ten bonus poziomu resetuje się do zera co 100 spotkań, co daje maksymalnie 20 dodatkowych poziomów.

      Odpychanie nie zapobiega pojawianiu się ukrytych Pokémonów, ułatwiając budowanie łańcuchów poprzez zapobieganie bitwom z nieukrytymi Pokémonami.

      Najlepsze automaty
      5000 bonusu powitalnego
      Bonus do 10 000 rubli
      5000 bonusu powitalnego
      Bonus do 10 000 rubli