Jak myśleć: przewodnik przetrwania w świecie z kursami

Jak myśleć to sprzeczny traktat o tym, dlaczego nie jesteśmy tak dobrzy w myśleniu, jak zakładamy – ale jak odzyskanie tej utraconej sztuki może uratować nasze życie wewnętrzne przed chaosem współczesnego życia.< /p>

Jako uznany krytyk kultury i autor publikacji krajowych, takich jak The Atlantic i Harper's, Alan Jacobs spędził swoje dorosłe życie należąc do społeczności, które często ścierają się Amerykański How to Think to kontrariański traktat o tym, dlaczego nie jesteśmy tak dobrzy w myśleniu, jak zakładamy – ale jak odzyskanie tej utraconej sztuki może uratować nasze życie wewnętrzne przed chaosem współczesnego życia.< /p>

Jako uznany krytyk kultury i autor publikacji krajowych, takich jak The Atlantic i Harper, Alan Jacobs spędził swoje dorosłe życie należąc do społeczności, które często ścierają się w kulturze amerykańskiej wojny. W ciągu lat konfrontacji z wielkimi problemami, które nas dzielą — politycznymi, społecznymi, religijnymi — Jacobs nauczył się, że wiele z naszych najbardziej zaciekłych sporów ma miejsce nie dlatego, że jesteśmy skazani na podział, ale dlatego, że zaangażowani ludzie po prostu nie są myślenie.

Większość z nas nie chce myśleć, pisze Jacobs. Myślenie to kłopot. Myślenie może zmusić nas do porzucenia znanych, pocieszających nawyków i może skomplikować nasze relacje z podobnie myślącymi przyjaciółmi. Wreszcie, myślenie jest powolne, a to jest problem, gdy nasze nawyki konsumowania informacji (głównie online) pozostawiają nas zagubionych w cyklu mediów społecznościowych, kłótni partyzanckich i stronniczości potwierdzającej.

W tej inteligentnej, nieskończenie zabawnej książce Jacobs diagnozuje wiele sił, które działają na nas, aby zapobiec myśleniu – siły, które tylko pogorszyły się w dobie Twittera, „fakty alternatywne” i nadmiar informacji – a także rozwiewa mamy wiele mitów na temat tego, co to znaczy dobrze myśleć. (Na przykład: nie da się „myśleć za siebie”).

Opierając się na źródłach tak odległych, jak powieściopisarka Marilynne Robinson, legenda koszykówki Wilt Chamberlain, brytyjski filozof John Stuart Mill i teolog chrześcijański CS Lewis, Jacobs zagłębia się w szczegóły procesu poznawczego, dając nadzieję, że każdy z nas może odzyskać nasze życie psychiczne z przeszkód, które nękają nas wszystkich. Bo jeśli nauczymy się wspólnie myśleć, może nauczymy się też żyć razem. . więcej

Zdobądź kopię

Recenzje znajomych

Pytania i odpowiedzi czytelników

Bądź pierwszym, który zada pytanie o to, jak myśleć

Listy z tą książką

Opinie społeczności

Alan Jacobs jest jednym z moich ulubionych ludzi w internecie – jego różne blogi i miniblogi oraz jedyny powód, dla którego chodziłem na Twittera, od dawna dostarczają ciekawych pomysłów, materiałów wizualnych i komentarzy społecznościowych, które warto przeczytać. Kilka lat temu UWIELBIAŁEM jego książkę Przyjemności czytania w epoce rozproszenia. Ta książka jest napisana w tym duchu. To osobista eksploracja tego, dlaczego i jak – zamiast czytać – myśleć.

Niewiele zainwestowałem w ostatnią kampanię prezydencką, którą przeczytał Kindle.

Alan Jacobs jest jednym z moich ulubionych ludzi w internecie – jego różne blogi i miniblogi oraz jedyny powód, dla którego chodziłem na Twittera, od dawna dostarczają ciekawych pomysłów, materiałów wizualnych i komentarzy kupon 2020 na dziś społecznościowych, które warto przeczytać. Kilka lat temu UWIELBIAŁEM jego książkę Przyjemności czytania w epoce rozproszenia. Ta książka jest napisana w tym duchu. To osobista eksploracja tego, dlaczego i jak – zamiast czytać – myśleć.

Nie zainwestowałem w ostatnią kampanię prezydencką i wybory, ale znalazłem się w nocy wyborczej, obserwując powroty i nie mogłem się odwrócić. Absolutny szok komentatorów telewizji kablowej, którzy zrozumieli, co się dzieje i jak ludzie mogą głosować w taki sposób, był wart obejrzenia. To było przykładem tego, o czym Jacobs mówi tutaj w Jak myśleć: odrażająca inność kulturowa, nieumiejętność słuchania, empatii, przejrzenia filtrów, mitów i metafor, które łączą myślenie . Pouczające zdefiniowanie Jacobsa pomogłoby nam wszystkim nie tylko słuchać się nawzajem, ale także słyszeć i rozumieć – nie przemawiać do siebie, ale wiedzieć.

Najgorsze w tej recenzji jest to, że chociaż jestem pewien, że nie zrozumiałem wszystkiego w książce, tak naprawdę nie zgadzałem się z niczym. co oznacza, że ​​nie myślałem o tym tak, jak powinienem. Uważam, że poszukiwanie społeczności różni się od pragnienia członkostwa w Wewnętrznym Pierścieniu, że możliwość zmiany interakcji odpowiednio do warunków społecznych jest ważna i że za bardzo przejmuję się tym, co myślą inni.Uważam, że idee trzymane luźno, ale stanowczo, są mądre, ale mądre jest stosowanie empatii wobec sytuacji innych. Widzę, jak mity i metafory, którymi się otaczam, są pomocne i szkodliwe.

Przypuszczam, że nie zgadzam się, że oba/lub zamiast albo/albo niekoniecznie jest leniwym wyjściem. Naprawdę nie mam na to dobrego wyjaśnienia, ale widzę tak wiele fałszywych dychotomii, które można było rozwiązać, widząc „obie” jako realne opcje, że jego argumenty nie zostały wysłuchane.

Ogólnie rzecz biorąc, to mój ulubiony rodzaj książek Jacobsa. Jest dobrze napisany, z wieloma odniesieniami i – bądź nadal moją duszą – przypisami, ale jest bardzo osobisty, z wieloma historiami i narracjami, które podtrzymują. Jest konwersacyjny, ale jednocześnie formalny, jak Przyjemność czytania.

Krótki przegląd: How to Think to krótka książka (157 stron głównej treści), która jest nieco podobna do książek typu Ćwiczenia dla młodych teologów lub Listy do młodych (X). Jacobs pisze jako profesor języka angielskiego, który od ponad 30 lat uczy rozumienia i komunikacji poprzez literaturę i kompozycję. Nie pisze konkretnie do „młodych ludzi”. Ale w dobrym sensie wydaje się to trochę jak mądrość starszego.

Jak myśleć nie jest ustrukturyzowanych 5 kroków do lepszego myślenia Krótki przegląd: Jak myśleć to krótka książka (157 stron głównej treści), która przypomina nieco Ćwiczenia dla młodych teologów lub Listy do młodych (X ) rodzaje książek. Jacobs pisze jako profesor języka angielskiego, który od ponad 30 lat uczy rozumienia i komunikacji poprzez literaturę i kompozycję. Nie pisze specjalnie do „młodych ludzi”. Ale w dobrym sensie wydaje się to trochę jak mądrość starszego.

Jak myśleć nie jest uporządkowanymi 5 krokami do lepszego myślenia ani analizą błędów logicznych, chociaż istnieje dyskusja na temat błędów logicznych i istnieją sugestie, jak lepiej myśleć. W dużej mierze chodzi o tworzenie nawyków myślenia, które wzmacniają dobre myślenie.

Najpierw przestań przeceniać siebie. Prawdopodobnie nie jesteś tak dobry w myśleniu i otwartości na alternatywne pomysły, jak myślisz, że jesteś. Jesteś pod wpływem otaczającej Cię społeczności, nie ma „niezależnego myślenia”, które przychodzi na Twoje własne pomysły. Wszystkie pomysły są udostępniane.

Zacznij słuchać. Upewnij się, że nie tylko rozumiesz innych, ale także rozumiesz ich w sposób, który zgadza się z Twoją oceną. A potem otocz się dobrymi myślicielami, którzy myślą inaczej niż ty. Załóżmy, że ludzie nie są źli, ponieważ mają różne pomysły. Nie oznacza to, że wszystkie pomysły są równie dobre, po prostu ludzie rzadko przyjmują różne pomysły, ponieważ celowo próbują być źli.

W dużej mierze chodzi o przełamanie plemienności. Plemienność jest częścią tego, jak zostaliśmy stworzeni. Ale nie musimy tylko plemienni. Jacobs używa wyrażenia „masz na myśli” jako przykładu tego, jak mamy plemienne interpretacje. Często używając kilku słów lub metafor, aby przekazać znacznie więcej, niż były zamierzone.

Przeczytam to ponownie w druku. Słuchałem audiobooka w jeden dzień. (To jest krótkie). Ale jeśli myślisz o podniesieniu go, przejdę do tyłu i przeczytam 12-punktową listę kontrolną, jak myśleć lepiej. Jeśli ta lista kontrolna ma z grubsza sens, prawdopodobnie jest to dobra książka do pobrania.

Nie ma na celu ostatecznego potraktowania logicznego myślenia. Nie twierdzi też, że jest super innowacyjny. Ale jest dobrze napisany, jasny i pomocny.

Fascynująca dyskusja o tym, jak najlepiej jak potrafimy wyjść poza nasze uprzedzenia, unikać instynktownego myślenia grupowego i być otwartym na zmiany. Mimo odwoływania się do klasycznej literatury i filozofii oraz najnowszych badań, książka jest lekturą zajmującą i konwersacyjną. Jest to rozmowa o problemach z doświadczonym przyjacielem lub mentorem, a nie wykładem.

Rozpaczliwie potrzebne wezwanie do bycia inną osobą i myślicielem w epoce polaryzacji, plemienności i ideologii.

Czytam prawie wszystko, co publikuje Alan Jacobs. Jak myśleć: przewodnik przetrwania w świecie z kursami to kolejna świetna lektura.

Ta książka jest Alana Jacobsa nie na wpół upieczona, ale może w 90% upieczona i nadal jest fantastyczna. Wydawało mi się, że jest to jeden długi esej, bardzo w stylu Jacobsa, co oznacza wiele ostrych komentarzy intelektualnych, płynnie napisanych, do ciekawych historii. Ale podczas gdy Grzech Pierworodny, który był bardzo podobny do tego, wydawało mi się, że doprowadziło mnie do punktu i zakończyłem, przeczytałem prawie wszystko, co publikuje Alan Jacobs. Jak myśleć: przewodnik przetrwania w świecie z kursami to kolejna świetna lektura.

Ta książka jest Alana Jacobsa nie na wpół upieczona, ale może w 90% upieczona i nadal jest fantastyczna. Wydawało mi się, że jest to jeden długi esej, bardzo w stylu Jacobsa, co oznacza wiele ostrych komentarzy intelektualnych, płynnie napisanych, do ciekawych historii.Ale mając na uwadze, że grzech pierworodny, który był bardzo podobny do tego, wydał mi się, jakby doprowadził mnie do sedna i owinął go teologicznym łukiem; ten temat – dobre myślenie – jest po prostu zbyt obszerny, aby ta mała książka mogła poradzić sobie z czymś, co wydaje się ostatecznością (to właśnie mam na myśli przez 90%). Gdyby ta książka nosiła tytuł „Jak zachować spokój w świecie burz ogniowych w mediach społecznościowych”, mogłaby wydawać się bardziej kompletna. Jacobs dostarcza wielu spostrzeżeń dla mediów społecznościowych. (Na przykład: „Pamiętaj, że nie musisz reagować na to, na co reagują wszyscy inni, aby zasygnalizować swoją cnotę i rozsądek”).

Ale jego samokrytyczne badanie intelektualnej uczciwości, badanie, które omija obszary teologiczne, było dla mnie najcenniejszą częścią książki. Sprowadza myślicieli z powrotem do miłości, tematu, który badał w Teologii czytania: Hermeneutyka miłości . Tutaj Jacobs nie oferuje ostatecznych odpowiedzi. Nie możemy przez cały czas zachować otwartego umysłu; wie o tym i udowadnia to z werwą. Ale jeśli chodzi o myślenie, nie ma algorytmu, za pomocą którego moglibyśmy koniecznie określić, czy jesteśmy winni kłaniania się jakiemuś Wewnętrznemu Kręgowi, czy też jesteśmy częścią prawdziwej społeczności, nie ma sposobu, aby wiedzieć z całą pewnością, czy jesteśmy podatni na wąskie wpływy, czy naprawdę jesteśmy kochających myślicieli. Życie jest lub powinno być pogonią za tą wiedzą, nawet jeśli nigdy jej nie osiągniemy. „Po prostu nie możesz prosperować w stanie ciągłej codziennej oceny tego, czy twój świat społeczny sprzyja prawdzie”, mówi Jacobs, „tak samo jak kwitnąca roślina nie może kwitnąć, jeśli jej właściciel codziennie wykopuje korzenie, aby zobaczyć, jak to jest robię”.

Jeśli Jacobs może przeczytać tę recenzję, powinien wiedzieć, że czytam większość słów, które pisze publicznie – i myślę, że tym razem przegapił świetną okazję do zacytowania Stanleya Fisha. Fish ma historię, do której wielokrotnie odwołuje się w swoich pismach, która jest bardzo podobna do historii Phelpsa-Ropera. Przedstawia członka Narodu Aryjskiego, który natychmiast czuje się niezadowolony ze swojego niegdysiejszego tłumu, gdy jeden z jego przywódców wygłasza przemówienie, skazując osoby z rozszczepem podniebienia do komór gazowych. Córka tego mężczyzny miała rozszczep podniebienia. Fish wskazuje, że ludzie, którzy zmieniają jeden światopogląd na inny, nie zmieniają się hurtowo; obracają się na co najmniej jednym punkcie, który trzymali wcześniej. W tym przypadku mężczyzna kochał swoją córkę i to był jego punkt zwrotny. Myślę, że Jacobs mógł zbadać tę historię z wielką głębią – i mógł pogłębić swoją sprawę, używając jej. W tym ponownie miłość jest kluczem do myślenia.

Jeszcze jedna rzecz: jestem chrześcijaninem, a Jacobs jest chrześcijaninem i mówi o tym w tej książce. Myślę, że Jacobs mógł uciec z większą ilością chrześcijaństwa. Na przykład Augustyn z pewnością mógł zajmować poczesne miejsce w książce o tym, że miłość jest niezbędna do prawidłowego myślenia. I jeśli o to chodzi, Apostoł Paweł. Nadal bardzo zalecane. Rozkosz.

Wydawca dostarczył mi kopię tej książki do recenzji, ale nie musiałem mówić nic miłego.

Kolega powiedział mi o tej książce, ponieważ najprawdopodobniej będę używał jej jako pewnego rodzaju podręcznika podczas seminarium poświęconego wyróżnieniom. Chce mieć raz w tygodniu, godzinne zajęcia, które wprowadzają uczniów Honors do programu i projektu Capstone, artykułu, który będą musieli napisać pod koniec ich dwuletniego pobytu w naszej lokalnej uczelni. Projekt Capstone trwa dwa semestry i kończy się ukończeniem trzydziestostronicowego artykułu i prezentacją dla całej społeczności. Program wyróżnień Kolega powiedział mi o tej książce, ponieważ najprawdopodobniej będę używał jej jako pewnego rodzaju podręcznika podczas seminarium poświęconego wyróżnieniom. Chce mieć raz w tygodniu, godzinne zajęcia, które zapoznają studentów z programem i projektem Capstone, artykułem, który będą musieli napisać pod koniec dwuletniego pobytu w naszej lokalnej uczelni. Projekt Capstone trwa dwa semestry i kończy się ukończeniem trzydziestostronicowego artykułu i prezentacją dla całej społeczności. Program Honors nie tylko egzekwuje rygorystyczne wymagania. Zapewnia również alternatywny sposób uczenia się dla uczniów, którzy są różni uzdolnieni. Innymi słowy, uczniowie z wyróżnieniem nie są uczniami A i nie wszyscy są „razem”. W rzeczywistości często potrzebują więcej wsparcia i wskazówek niż inni uczniowie. Bardziej się stresują i czasami bardziej emocjonalnie reagują na te same wydarzenia. Ta książka ma zatem sens jako przewodnik dla studentów Honors, książka, która nauczy ich krytycznego myślenia, zdrowego kierowania emocjami, aktywnego zaangażowania w trakcie ich kariery w college'u i życia.

Pełne ujawnienie: Alan Jacobs od razu stwierdza, że ​​jest profesorem i chrześcijaninem, więc od razu się z nim zidentyfikowałem.Codziennie czytam Biblię, zastanawiam się, dużo myślę i prowadzę głębokie rozmowy z członkami mojej rodziny, którzy wszyscy są myślicielami, mówcami i nadmiernie analizują prace. Z większością tego, co mówi Jacobs, zgadzam się w 100%. Od razu stwierdza, że ​​książka nie jest dla wszystkich. Nie każdy może lub chce myśleć, aby być zawsze aktywnym. Tego wymaga myślenie w definicji Jacobsa.

Jacobs używa przykładów z życia codziennego, by zilustrować swoje poglądy, i obszernie cytuje naukowców z różnych dziedzin, od psychologii przez literaturę po socjologię. Cytuje Darwina i Jezusa. Podtytuł książki jest właściwie dokładny (uważam, że większość książek, które czytałem, ma okropne i niedokładne napisy) i zawiera wiele odniesień do mediów społecznościowych. Pomysł, jaki wpadłem na moje własne seminarium honorowe, to InstaReality: Life Filtered by Social Media Lens. Chcę argumentować, że media społecznościowe zasadniczo zmieniły sposób, w jaki wchodzimy w interakcję ze światem, ale co więcej, sposób, w jaki myślimy. Uważam, że myślę inaczej niż kiedyś, ponieważ myślę przez pryzmat mediów społecznościowych. Studenci My Honors nigdy nie mieli życia przed mediami społecznościowymi. Na tym wyrosną, więc już myślą inaczej niż ja. Dzięki mediom społecznościowym problemy, które już istniały, uległy pogorszeniu. Tak łatwo jest znaleźć ludzi, którzy czują się tak, jak Ty, więc nie musisz angażować się w osoby, które nie czują się jak Ty. Możesz anulować ludzi i blokować ludzi, a to jest niebezpieczne. Jacobs wywodzi się z tego punktu w większości swoich rozdziałów. Używa ilustracji z wielu innych aspektów życia, ale kilka z jego głównych przykładów pochodzi z Twittera, w szczególności jedynego serwisu społecznościowego, na którym wydaje się być aktywny.

W każdym razie wiele się nauczyłem z tej książki. Jacobs najczęściej dochodzi do tego, że potrzebujemy perspektywy i empatii. Ludzie źle myślą, ponieważ nie myślą o innych ludziach i rzutują na innych, jak się czują lub jak poradziliby sobie w danej sytuacji. Zatem myślenie nie dotyczy rozumu i logiki. Oczywiście są one zaangażowane, ale myślenie jest antidotum na impulsy. Impuls, jak wyjaśnia Jacobs, jest konieczny. Nie możemy cały czas myśleć o o wszystkim, a nasz mózg daje nam skróty, abyśmy nie musieli. Jednak, gdy zbytnio polegamy na autopilocie, odbieramy każdą szansę, jaką moglibyśmy dać sobie, aby zobaczyć rzeczy inaczej. Zatrzymać się, kontemplować, być świadomym i aktywnym, żywym i przebudzonym. Aby zrobić coś więcej niż tylko zaakceptować to, kim jesteśmy, co mamy i wierzyć, ponieważ to jest to, czym jesteśmy, mamy i wierzymy.

Ale najważniejsze jest to, że musisz chcieć myśleć, zmieniać się, otwierać się na nowe sposoby bycia. Jeśli jesteś odcięty od innych, prawdopodobnie jesteś odcięty od siebie, a to nie zadziała dla ciebie. Jacobs powtarza to wielokrotnie. Ale jeśli przestaniesz się zastanawiać i zastanawiasz się, dlaczego inni cię denerwują lub frustrują, dlaczego nie widzisz drugiej strony i to cię niepokoi, to jest to książka dla Ciebie. Jeśli chcesz afirmacji i potwierdzenia oraz wielu momentów „Mmmm” i „Huh”, ta książka jest dla Ciebie.

Zdecydowanie polecam tę książkę i bardzo się cieszę, że mój kolega ją znalazł i chce wykorzystać na seminarium Honors. Naprawdę mam nadzieję, że uda mi się tego nauczyć i przedyskutować to z moimi uczniami, którzy najprawdopodobniej wszyscy wyjdą z liceum w bardzo dziwnym roku, kiedy nic nie jest takie, jak było i kiedy wszyscy będą wirtualnie (zobacz, co zrobiłem tam??) media społecznościowe są nasycone. . więcej

Obawiałem się, że będzie to tylko kolejne badanie błędów poznawczych, ponieważ niektóre z książek psychologicznych, które ostatnio czytałem, o tym, jak myślenie ludzi jest mniej dobre, niż mogłoby być. Dobrze jest wiedzieć o tych rzeczach, ale zostało to zrobione i zdecydowanie jest więcej miejsca na dyskutowanie o tym, jak ludzie myślą dobrze lub źle, poza rozpoznanymi uprzedzeniami poznawczymi. Zmartwiłem się jeszcze bardziej, gdy autor od razu zaczął odnosić się do nich we wstępie. To był chwilowy strach: po przeczytaniu strony lub martwiłem się, że będzie to tylko kolejne badanie błędów poznawczych, ponieważ niektóre z książek psychologicznych, które ostatnio czytałem, o tym, jak ludzkie myślenie jest mniej dobre, niż mogłoby być. Dobrze jest wiedzieć o tych rzeczach, ale zostało to zrobione i zdecydowanie jest więcej miejsca na dyskutowanie o tym, jak ludzie myślą dobrze lub źle, poza rozpoznanymi uprzedzeniami poznawczymi. Zmartwiłem się jeszcze bardziej, gdy autor od razu zaczął odnosić się do nich we wstępie. To był chwilowy strach: po stronie lub dwóch autor kieruje się prosto do bardziej ogólnej dyskusji o tym, jak ludzie myślą, tak jak się spodziewałem!

Jestem skłonny polubić tę książkę jeszcze bardziej, ponieważ autor podziela niektóre z moich od dawna utrzymywanych opinii, w tym:
- Większość ludzi nie lubi myśleć przez większość czasu (współpracownik naciskał moje myślenie w tym kierunku jeszcze dalej, sugerując, że może to mieć związek z unikaniem wydawania niepotrzebnych kalorii).
- Naukowcy jako grupa myślą tylko o osobach gorzej wykształconych (jako grupa). Jacobs mówi, że tak samo unikają prawdziwej refleksji, co było moim doświadczeniem.

Jacobs przywołuje przypadek, w którym lepiej rozumiemy ludzi, którzy bardzo różnią się od nas, ale jesteśmy bezmyślnie sztywni w demonizowaniu ludzi, którzy są do nas podobni z niewielkimi różnicami (tj. są częścią naszego własnego społeczeństwa). Zastanawiam się, czy to prawie „niesamowita dolina” myśli, w której ludzie nie mogą tolerować odmiennych myśli od ludzi, którzy są w większości do siebie podobni, ale mogą od osób wyraźnie bardziej odmiennych? Jacobs nazywa to zjawisko Odrażającą Innością Kulturową i sugeruje, że nasza bezmyślna nietolerancja wobec różnic z innymi, którzy są podobni, może być oparta na przynależności do grupy. Jeśli myślenie w określony sposób i odrzucanie różnych opinii sąsiednich grup jest tym, co pozwala nam zostać przyjętymi do grupy, to nasz brak faktycznego myślenia na ten temat ma większy sens. Myślę, że Jacobs jest na pewno na coś. Słyszałem, jak Brene Brown odnosi się do tego podczas doskonałego wywiadu podcastowego z Adamem Grantem na temat tego, dlaczego ludzie pozostają tak nieświadomi możliwości, że się mylą.

Jacobs ma również doskonały argument na temat tego, że „racjonalne myślenie” wcale nie jest racjonalne. Emocje są ważną częścią myślenia i podejmowania decyzji. Dowody pokazują, że ludzie podejmują decyzje, a następnie wymyślają uzasadnienie, aby je poprzeć, a emocje są głównym motorem tej początkowej decyzji. Nie tylko nie jesteśmy w stanie oddzielić naszych emocji od naszego myślenia, ale Jacobs wskazuje, że ludzie z pewnymi rodzajami uszkodzenia mózgu, których emocje nie mogą uczestniczyć w procesie myślenia (którzy są dosłownie najbardziej racjonalnymi myślicielami), wykazują znacznie gorsze decyzje - - więc nawet gdybyśmy mogli myśleć „racjonalnie” (bez emocji), byłoby to w rzeczywistości gorsze myślenie prowadzące do gorszych decyzji & wyniki.

W książce jest sekcja poświęcona „grupowaniu” i „dzieleniu”, w której nie jestem pewien, czy rozumiem, co mówi Jacobs. Lumping i Splitting to dwie różne preferencje przy kategoryzowaniu rzeczy: czy wolisz dopasować rzeczy do istniejących kategorii (Lumping) czy generować nową kategorię (Podział) za każdym razem, gdy coś nie pasuje dokładnie do istniejącej kategorii. Autor występuje przeciwko lumpingowi ze względu na ludzi, którzy starają się narzucić wszystkim istniejącym kategoriom, i którzy starają się nie dopuścić do zmiany kategorii, gdy już przeżyją swoją przydatność. Nie zgadzam się z nim. Lumping jest generalnie preferowany nie tylko z punktu widzenia informacji, ale autor myśli o Lumpingu wychodząc z punktu widzenia, w którym już doszło do nieuzasadnionego rozłamu (jego przykłady: między Wolnym a Niewolnikiem lub między Studentem a Kobietą), które nigdy nie powinno mieć miejsca na pierwszym miejscu. Myślę więc, że jego punkt widzenia jest niejasny i wart tylko niewielkiego rozważenia.

Podobnie do racjonalnego myślenia, Jacobs wskazuje, że tak naprawdę nie chcemy, aby ludzie mieli otwarte umysły, ponieważ zmieniliby zdanie za każdym razem, gdy ktoś powiedziałby im coś innego. Nie chcemy też zamkniętych umysłów, ale raczej czegoś pośrodku. Jest też ciekawa informacja o tym, jak nerdów, którzy są prześladowani za poprawianie innych (np. Gramatyka lub policja ortograficzna) i dzieci, które otrzymują złe oceny, ponieważ nie mogą się zmusić do poświęcenia wystarczającej uwagi nauczycielom, są karani za to samo: nieumiejętność lub niechęć do „zmiany kodu”, patrzenia na rzeczy i odnoszenia się do ludzi (nie-nerdowych dzieci, nauczycieli lub kogokolwiek innego) takimi, jakimi są. Pomimo mojego nerdiness, czuję, że to jest powód, dla którego zostałem zaakceptowany wśród tak wielu grup ludzi, którzy nie byli tacy jak ja: szanowałem ich światopogląd i mogłem odnosić się do nich tak, jak chcieli.

Autor kończy „Listą kontrolną osoby myślącej” zawierającą kroki, aby dobrze pomyśleć, którą zapisałem tutaj, abym mógł do niej wrócić:

1. Daj mu 5 minut: zastanów się, zanim odpowiesz
2. Wartość uczenia się ponad debatę: Skoncentruj się na znalezieniu tego, co właściwe, a nie na tym, by mieć rację
3. Unikaj ludzi, którzy podsycają płomienie i są tam tylko po to, by wzbudzać gniew i strach
4. Nie musisz odpowiadać na to, na co reagują wszyscy inni, aby zasygnalizować swoją cnotę i; trzeźwość umysłu
5. Jeśli *musisz* odpowiedzieć na to samo, co wszyscy inni, Twoja społeczność nie jest społecznością, ale raczej „wewnętrznym pierścieniem” (kultowym)
6. Grawituj w kierunku ludzi, którzy cenią prawdziwą społeczność i amp; radzi sobie ze spokojem
7. Znajdź najlepsze & uczciwi ludzie, z którymi się nie zgadzasz, słuchaj ich bez odpowiadania, a następnie zastanawiaj się nad tym, co mówią
8. Oceń własne odrazy
9. Czasami „czynnik obrzydliwości” mówi, czasami jest to tylko odwrócenie uwagi od tego, co się liczy
10.Uważaj na metafory i mity, które zbytnio podnoszą funkcje poznawcze; kształtują twoją myśl, kierując cię w stronę pewnych pomysłów i, co ważniejsze, z dala od innych
11. Postaraj się opisać stanowisko innych w tym samym języku, którego używają, bez popadania w „innymi słowy”
12. Bądź odważny
. więcej

Najlepsze automaty
5000 bonusu powitalnego
Bonus do 10 000 rubli
Bonus do 10 000 rubli
Wysokie kursy plus darmowe spiny